Un any més, la nostra escola s’adhereix a la commemoració del Dia Escolar de la No Violència i la Pau (DENIP).

Aquesta jornada reivindica, coincidint amb l’aniversari de la mort de Gandhi, la importància de l’educació per la pau en un món cada vegada més complex i depenent.

Aquests dies, a classe hem pogut comprovar com la pau no significa només la no existència de guerra. Hi ha d’altres situacions on la NO PAU és present i són evidents arreu del món en la desigualtat de gènere, la manca de cura pel món natural, el racisme, l’exclusió social, la pobresa, etc…

L’escola és un bon lloc on reflexionar sobre aquests temes i per relacionar-nos entre nosaltres des del respecte, la igualtat i l’equitat.

Així doncs, els alumnes d’infantil i primària han treballat una cançó que ens parla de la pau i han dialogat sobre aquest tema. Així mateix, els alumnes de ESO a partir d’un petit vídeo amb testimonis propers a ells també han pogut reflexionar sobre les múltiples situacions que poden anar a favor o en contra de la pau.

Aquí us deixem algunes imatges.

Dia de la Pau Escolàpies Sabadell