Uniforme

La nostra

història

Escolàpies-Sabadell es va fundar el 1.846. Primer al carrer Sant Antoni per establir una escola popular per a nenes. L’any 1.850 es van traslladar al carrer Sant Josep.

Som una escola al centre de Sabadell que forma part d’un grup de 10 escoles entre Catalunya, València i Balears. Aquest grup d’escoles es gestionen conjuntament des de l’Equip de Titularitat de la Fundació Escolàpies.

La Fundació Escolàpies forma part d’un grup de tres fundacions més d’escoles Escolàpies ubicades en tot el territori espayol. Escolàpies-Sabadell sempre ha estat una escola innovadora segons el model educatiu que va promoure Santa Paula Montal, fundadora de l’escola Pia Femenina.

Un model educatiu que per la seva qualitat i visió de futur ja treballava aspectes que en el seu moment es consideraven essencials des del punt de vista humà com pedagògic i que avui per avui segueixen en el seu ADN essencial traspassats i actualitzats dins els nous programes educatius. Escolàpies-Sabadell és una escola que promou un projecte educatiu per acompanyar als pares i mares a fer créixer i formar al seus fills i filles amb l’objectiu de fer-los més persones.

1846 - Sabadell

Paula Montal coneix el 1846 la vida de Sabadell amb els seus 5833 habitants.

1846 - Obertura escola Sant Josep 29

Van obrir una escola al carrer Sant Josep el 24 d’octubre de 1846 junt amb Francisca de Domingo i Concepció Bosch. La fundació no va ser fàcil i es va dur a terme en mig d’una pobresa extrema.

• Establir una escola popular per a nenes.
  • Conèixer i tractar als pares escolapis, especialment al P. Agustín Casanovas, per fer realitat el desig de ser una escolapia.

1847 - Professió de Paula Montal

2 de febrer de 1847: Professió de Paula Montal i les seves primeres companyes.

14 de març de 1847: Primeri Capítol. Paula no es elegida Superiora General, sinó Felicia Clavell.

1849 - Missió cumplida

1849, Paula Montal, veu cumplida la seva primera missió a Sabadell, fou enviada a la fundació d’Igualada.

1850 - Trasllat al carrer Sant Josep

L’escola del carrer Sant Antoni va resultar petita, i el 17 de febrer de 1850 es traslladen al carrer Sant Josep, a una casa de Jacint Argelauet Pages, gràcies a l’ajuda econòmica de Diego Codina.

1850 - Construcció capilla

Construcció de la capilla, part bizantina i renacentista, d’una sola nau, amb un cor alt i un altre baix. Fou beneïda el 15 de juny de 1850 i ampliada el 1858.

1852 - 1859 Mestra de Novícies

Segona estança de Paula Montal a Sabadell.