Amb el lema de “Construïm futurs” les tres fundacions escolàpies d’Espanya han organitzat el primer Simposi, que tindrà lloc els propers 8 i 9 de març.

L’objectiu, destaquen des de l’organització, és aprofundir en la tasca docent, compartir experiències significatives i crear sinergies entre les escoles. “En definitiva, ens volem conèixer, compartir, crear xarxa entre els qui, amb un mateix carisma inspirat per Madre Paula, treballem per l’educació dels petits”, explica l’escolàpia Desi Moreno, del comitè organitzador.

El col·legi de Palma de Mallorca, que està celebrant el seu centenari actualment, acollirà aquesta primera trobada, en què participaran més de seixanta educadors dels centres educatius de les tres fundacions.

El simposi Escolapias abordarà en la primera edició l’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP), una metodologia educativa que involucra els alumnes en la recerca i la resolució de problemes del món real, fomentant l’aprenentatge actiu, la col·laboració i l’aplicació pràctica de coneixements.

La trobada comptarà amb la participació de Fernando Trujillo, doctor en Filologia Anglesa i professor titular d’universitat al departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i amb una vasta experiència educativa i investigadora. A més, diferents col·legis escolàpies tindran l’oportunitat de compartir les seves pròpies experiències educatives.