Diverses escoles de les nostres fundacions tenen implantat l’ABP amb resultats molt positius.

En el Simposi sis d’aquests col·legis, dos de cada fundació, ens presentaran els seus projectes. Aquí us deixem alguns dels seus titulars:

• Fundació Escolàpies:
    • SALVEM EL LINX!
      • Escolàpies València

És un projecte interdisciplinar, del 1r cicle de primària en el que treballem els diferents tipus de paisatges, la cura del medi ambient, els tipus d’animals i el seu entorn.

Per a fer-ho, comencem amb una posada en escena, quan arriben a l’escola i troben el passadís ple de petjades. L’objectiu del projecte és aconseguir ajudar el Linx a retornar al seu hàbitat natural.

• ATRAPATS PEL RAP
    • Escolàpies Sant Martí. Barcelona

Les Escolàpies Sant Martí presentarem al Simposi d’ABP de Palma de Mallorca, un projecte titulat “Atrapats pel RAP”, adreçat als alumnes de 2n d’ESO. L’objectiu és denunciar una injustícia que observen al seu entorn més immediat i realitzar com a producte final, una cançó d’estil RAP on es reflecteix aquesta situació i d’aquesta manera, fer-la arribar a altres alumnes, despertant la reflexió i el pensament crític mitjançant la música.

• Fundación Escolapias Montal:
    • AL CIM D’UN DOS MIL / ECONSCIENTS.
      • Colegio Calasanz. Alcalà d’Henares.

El projecte ABP “Al cim d’un dosmil” va sorgir a partir d’una proposta del professor d’Educació Física, a la qual es van sumar les altres assignatures. Els objectius eren clars: fomentar hàbits saludables (en alimentació, higiene, exercici i activitat física durant el temps de lleure), explorar el Parc Nacional de la Serra de Guadarrama i promoure el treball en equip (la metodologia col·laborativa va demostrar que assolir el cim, en aquest cas el bec de La Maliciosa, només és possible si tots ens comprometem per igual).

• PROJECTE DE POTENCIACIÓ DE L’ANGLÈS.
    • Colegio Santa Victoria. Còrdova.

• Fundación Educativa Escolapias:
    • TOTS AL POBLE
      • Escolapias Soria
    • JO TAMBÉ EM DEIXO ARROSSEGAR?
      • Escolapias Sotillo

El projecte d’Aps “Jo també em deixo arrossegar?” S’ha treballat en funció dels tres pilars fonamentals d’aquesta metodologia:

Necessitat social: mala relació amb la tecnologia i les xarxes socials per part de totes les edats, a excepció dels ancians el problema dels quals és que no saben usar-les i, per això, es poden sentir aïllats socialment.

Aprenentatges: des de l’assignatura de llengua castellana i literatura i d’anglès s’ha treballat la tipologia textual, s’ha fet especial èmfasi en el text expositiu argumentatiu, i tot allò relacionat amb les quatre habilitats lingüístiques. Des de matemàtiques s’ha treballat la interpretació d’estadístiques i gràfics a partir d’unes enquestes realitzades a l’assignatura de socials.

Servei: Es van proposar diferents serveis en funció de les necessitats específiques de cada edat, per la qual cosa va resultar ser un projecte molt ambiciós:

1. Per als alumnes de Primària es va proposar una campanya publicitària de conscienciació sobre les conseqüències d’un mal ús de les xarxes socials
  2. Pels alumnes de Secundària es va preparar una conferència sobre el mateix tema.
  3. Per als adults i els pares es va preparar un repartiment de fullets informatius a la porta d’un supermercat proper al centre.
  4. Per a la gent gran es va preparar un taller de formació bàsic sobre l’ús de Whatsapp i altres aplicacions.